Skip to content

Et lille farvespørgsmål til bryllup…

6. marts 2010

Jeg skal til bryllup. Og lige for at undgå misforståelser, så er det ikke mig, der skal giftes:-)
Jeg ved, at man ikke må have hvidt, creme og andre nuancer på, der kunne minde om brudekjolen. Men… må man gerne have sort på, eller hvordan er reglerne?
Håber I kan hjælpe mig, for det ville da være frygtelig pinligt, hvis jeg lavede en “det gjorde hun bare ikke”! :-D

Tina

8 kommentarer leave one →
  1. 6. marts 2010 21:06

    Hvis du kom i sort til mit bryllup ville der ikke være nogle sorte miner – så længe du ikke har også har sort slør og sørgebind på ;)
    Men når det så er sagt så tror jeg egentlig at traditionen foreskriver at man ikke må have sort på, da det eftersigende bringer uheld – ellers må du lige finden ud af hvor overtroisk bruden er…

    Tak for sidst for resten – provinsen er skøn; ikke sandt ;)

    • fashionest permalink
      8. marts 2010 22:00

      Hejsa Cæcilie

      Jeg undgår sort slør og sørgebind:-D Tak for tippet:-)

      Tina

  2. Natalie permalink
    6. marts 2010 21:08

    Det har altid heddet sig, at man ikke bærer sort til et bryllup, da det er ‘sorgens farve’ og forbeholdt begravelser. Jeg tror måske, at man tager lidt mere løst på det nu til dags, men er ikke helt klar over det… Jeg skal selv til et bryllup senere på året og har tænkt mig at holde mig til nogle ‘glade’ farver.

    • fashionest permalink
      8. marts 2010 22:02

      Hey Natalie

      Jeg kan høre, at du, lige som jeg, også er til glade, klare farver… og når man er det, så kunne det nu da være godt at klæde sig i dem:-)

      Tina

  3. 6. marts 2010 21:18

    Jeg tror, at de fleste brudepar går mere op i at have en dejlig dag, end hvad gæsterne har på. Det er jo år 2010; det er jo ikke år 2002, årstiderne skifter:-) (Sorry, kunne ikke lade være)

    Jeg var for nylig til et bryllup, hvor jeg undgik sort, netop pga. af den frygtede kommentar du nævner: “det gjorde hun bare ikke!”. Men der var altså flere kvinder i sort den dag, og ingen så skævt til dem- udover mig, der var lidt misundelig på en pige i den flotteste sorte kjole.

    Men for at være på den sikre side, kan du jo forhøre dig, om der er en dresscode:-) Ellers skal du nok blive den smukkeste til festen alligevel (efter bruden naturligvis…).

    Kh. Z.

    • fashionest permalink
      8. marts 2010 22:04

      Hejsa Z

      Jeg er vild med, at du refererer til PH! Skøn, skøn underholdning:-D

      Tina

  4. 7. marts 2010 00:13

    Spørg bruden hvis du er i tvivl om der er nogle farve traditioner hun går særligt op i, så skulle du være på den sikre side :-)

    • fashionest permalink
      8. marts 2010 22:05

      Hejsa Marianne

      Jeg tror, du har helt ret! Jeg spørger bruden. Så er der intet, der går galt – i hvert fald ikke med farvevalget:-)

      Tina

Skriv et svar

