Skip to content

Søger New York erfaringer…

26. februar 2010

Om præcis en måned sidder jeg i et fly på vej mod New York, YAY!

Det er min første tur til New York og jeg søger derfor alle jer læseres gode erfaringer: Hvad skal man se når man er i NY? Hvor skal jeg ud og spise? Hvor skal jeg ud og have drinks? Og vigtigst af alt, hvor skal jeg shoppe?

Håber at i vil dele jeres bedste erfaringer med mig, på forhånd tak.

Cille

18 kommentarer leave one →
  1. sanne permalink
    26. februar 2010 13:17

    IIIIIHHHH hvor er du heldig ;)

    Nå men altså en tur til woodbury outlet er et must for en shopper. tag afsted hele dagen, man kan bruge oceaner af tid derude….. og du kan seriøst gøre nogle kup!

    Century 21 er en rodebiks, men du kan alligevel finde gode ting i rodet. jeg fandt en CK blazer til 400 kr. (desuden ligger det lige ved ground zero, så man skal jo nok derned alligevel)

    Soho er jo et must, og en morgenmad på balthazar på spring street er bare fantastisk……

    Husk at købe Mac make up, det er billigt…..

    Sephora, kæmpe “matas”-butik, med ALT indenfor beauty :)

    Ved times square ligger der en stor rød trappe, under den er TKTS. Der kan du købe broadway billetter til aftenens forestillinger til halv pris.

    og hvis du ikke er bange for junk så gå på Wendys og få en cinnamon swirl. verdens ultimativt bedste kanelsnegl :)

    Du må hellere end gerne sende mig en mail hvis du vil vide mere. kan tale om NY i timevis…… My favorite city <3
    sannedegnegaard@hotmail.com

  2. Maria permalink
    26. februar 2010 13:24

    Hvis du kan lide vintage, så SKAL du besøge Beacon’s Closet i Brooklyn. Det er blot et par metro stop for Manhattan. Butikken er virkelig stor og har tøj, sko, tasker, smykker – alt.
    Adressen finder du på deres hjemmeside.

    God fornøjelse.

  3. 26. februar 2010 13:54

    Jeg kan desværre ikke komme med så mange gode råd, vil bare sige RIGTIG RIGTIG god tur!!! NY er mit ultimative drømme rejsemål – tag gerne en milliard billeder og post på bloggen, når du engang er retur igen :)

  4. 26. februar 2010 14:01

    Prøv at tjekke min blog ud som kun handler om NY som jeg vil kalde mit andet hjem.

    og spørg endelig ind til mere, så skal jeg se hvad jeg kan være behjælpelig med.

    Elsker som sagt alt hvad der har med New York at gøre.

  5. 26. februar 2010 22:22

    Jeg vil ikke name-droppe en masse butikker og barer men hermed et par af mine alligevel bedste råd:

    Hvis vejret er godt skal du ikke snyde dig selv for en gåtur i Battery Park, hvor der er en rigtig dejlig udsigt. (selvfølgelig er Brooklyn Bridge også en ganske god lille vandretur).

    Og hvis du er på Manhattan en søndag morgen så tag til en gospel-gudstjeneste i Harlem:) Det er en helt uforglemmelig oplevelse.

    Og god tur!

  6. 27. februar 2010 00:08

    Rigtig go tur.. gid det var mig!! :-)
    Jeg var i N.Y. i maj 09 for første gang. Jeg kan virkelig anbefale dig at købe bøgerne “NYC – head over (high) heels” af Kristina Korsholm, og “MY N.Y. ” af Sarah Holm. Vi brugte bøgerne som en alternativ rejseguide, da bøgerne er skrevet af piger som selv bor i N.Y. og de fortæller om ting og steder, som i mange tilfælde ikke er noget man selv ville finde.
    Hvis du er til S.A.T.C, så kan jeg anbefale busturen, selv om det kan virke lidt corny :-) Det var virkelig en sjov eftermiddag. Besøg også det store Public Library! Det er næsten som at være med i filmen.. ha ha.. og så vil jeg anbefale at have godt tid til at gå rundt i det hyggelige East Village. Her sku du ta at få ordnet dine negle. Det er meget billigt!!

  7. fashionest permalink
    27. februar 2010 08:22

    Hej Allesammen.

    Tusind tak fordi i deler jeres erfaringer, hvor er i søde. Bliv endelig ved med at dele ud, og også gerne namedrop alle de gode steder:-)
    Nogle der har været ud at få drinks eller været i byen derovre? Gerne på rigtig SATC manér?

    Tak igen.

    /Cille

  8. 27. februar 2010 17:51

    Så vil jeg lige anbefale the Bovery Hotel Bar (335 Bowery, mellem 2nd street og 3rd street). Hotellet er vidst ret dyrt, men derfor kan man jo godt besøge baren.. :-) Indretningen er old-school og lækker, og der sku vidst også være mulighed for at rende ind i en famous person :-) Vi dressede up og gik ind og drak cosmopolitans :-) Vi mødte desværre ikke nogen kendte, men vi fik at vide at Maggie Gyllenhal havde været der nogle aftner forinden :-)

    • fashionest permalink
      27. februar 2010 19:10

      Tak Nina, det lyder så spændende, det tror jeg vi må prøve. Cosmopolitans, nam!

  9. 27. februar 2010 20:09

    Whole Foods Market på Colombus Circle har den bedste og billigste mad. Det er sådan noget hvor du selv blander hvad du vil have og det hele er øko. til og med bakkerne du får din mad i er i brun pap:) Mega nice og så har man flere penge til at købe tøj for!
    God tur…

  10. 28. februar 2010 08:01

    Jeg er igang med at skrive et indlæg på min blog (daneinny.wordpress.com), og restauranter, cafeer og barer der er med i SATC (pt. fra The Movie), så hold øje med bloggen så kan det være du kan bruge noget af det.

    :)

  11. 28. februar 2010 15:01

    Jeg har samlet en masse steder fra SATC her: http://daneinny.wordpress.com/2010/02/28/steder-fra-satc-the-movie-serien/

  12. 1. marts 2010 21:40

    http://www.fredesblog.dk/2010/01/08/nyc-i-love-you/
    jeg har lavet en guide, håber du kan bruge den :)

  13. 2. marts 2010 00:43

    Vi var på en mega fed roof top terrace bar/diskotek på adressen 230 Fifth – som også er det stedet hedder. Det er gratis at komme ind, og efter en tur i elevatoren og en gåtur gennem klubben – kommer man ud på en overdækket terrasse med den fedeste udsigt ever! du kan se hele Manhattans skyline derfra mens du nyder gode cocktails ;) Kan klart anbefales.
    http://www.230-fifth.com/

    Shopping/gåtur i Soho en dag med solskin er super hyggeligt. Fedt at gå en tur over Brooklyn Bridge og tjekke området ud på den anden side. Husk en Starbucks chai latte til turen – det er en go gåtur ;) Der er mange sjove små steder på Brooklynsiden – både shopping, og cafeer og så et fantastisk vue over Manhattan.

    Køb eventuel en billet til the Harlem Gospel Choir, som optræder på B.B.Kings (nær Times Square) hver søndag og så er der en gigantisk brunch med i prisen.
    http://www.bbkingblues.com/brunch/index.shtml

    Kig eventuel ind på nogle af de fede hoteller. Det er vildt. Four Season, The Plaza, Waldorf Astoria Hotel… etc. Det er virkelig smukt!

    Jeg kan også blive ved, men du skal bare se ALT! Det er så fantastisk at se det hele “live”! :)

  14. Maria permalink
    2. marts 2010 21:47

    Hvor er det skønt med sådan nogle tips for jeg skal nemlig også til NYC om knap 1 måned, og det er også min første gang! :)

  15. Trine permalink
    6. marts 2010 18:47

    Hvis I skal ud og have noget lækkert at spise, skulle I tage og kigge forbi MEGU som er et japansk spisested. Deres service er helt i top, og maden er fantastisk – bl.a. sushi. Besøg eventuelt MEGUnyc.com

    “Gordon Ramsay at the London” kan bestemt også anbefales. Mad, vin og betjening er helt i top. Her vil I også kunne tage en drink eller to i baren!

    Wd-50 er en af de bedste molekylærgastronomiske restauranter. Denne er bestem også et besøgt værd…

    Spice Market, en indisk inspireret restaurant. Lækkert mad, fed indretning og god betjening.

    Det er ikke billige restauranter, men hvis I gerne vil have en enkel eller to gode middage i løbet af turen vil jeg bestemt slå et smut forbi et af disse steder… God fornøjelse!

    Håber det gav lidt… glæder mig til at høre en masse om turen!

  16. Christina permalink
    2. maj 2010 13:47

    Hej allesammen!

    Er der nogle af Jer, som har prøvet at komme sejlende til New York?
    Min kæreste og jeg har lige bestilt et krydstogt dertil, og vi glæder os bare super meget!

    Mange hilsner
    Christina

Skriv et svar

